Lucky Angler

Spelet som lovar spelaren animationer genom hela spelet enligt beskrivningen, jag kan väl mer eller mindre hålla med om att det är lite animationer under hela spelet men trodde personligen att det ska vara lite mer märkbara animationer i spelet.

Vinn åt båda hållen i Lucky Angler

De som finns med i spelet är att bakgrunden rör sig lite och sen när isen spricker upp när man vinner som sticker ut, allt annat är väldigt små animationer som t.ex. när man får wildsymboler, då fångas fisken och dras upp ur vattnet.
Löftet om mycket animationer ekade ihålligt men spelmekaniken i sig var rätt intressant, för det första och det mest intressanta är att man kan vinna åt båda hållen och inte bara från vänster till höger.

Det andra som är en rätt rolig och intressant funktion är att så länge som man vinner med en wild så stannar den symbolen kvar på sin plats och gör att man kan stapla upp fler wilds efter flera rundor, vilket gör att man kan maximera sin vinst, dock så försvinner alla wilds när man fått en storvinst, antar att det är ett sätt att undvika att hela fältet skulle bli fyllt av wilds i all oändlighet.

Annars finns det inte så mycket att anmärka på spelet, de är dom två funktionerna som håller det intressant, var inte så mycket för själva grafiken eller de animationerna spelet hade, för mig så var det väldigt platt och dött.

Grafiskt sätt kunde spelet lika gärna ha sett ut som de gamla standard gränssnitten då grafiken eller animationerna inte lyfte spelet på något sätt, visst dom hade samma som spelet (fiske) men det skulle kunna gjorts mycket bättre om de ändå ska lova att det kommer vara animationer igenom hela spelet, bakgrunden till att börja med kunde ha varit lite mer än bara ett par undervattensväxter som åkte fram och tillbaka.

Jag vet inte riktigt men spelet var inte alls så kul som jag förväntade mig att det skulle vara, det fanns mycket att jobba på och jag kände att spelet började bli långdraget efter bara ett par minuter, hela nöjet fanns i att se wild symbolerna bli allt fler men de håller inte allt för länge om det bara är det som är speciellt i spelet och temat saknar charm som håller kvar ens intresse.

Enarmade banditer har inte så mycket att arbeta med när det gäller mekanik och målet med spelet då det håller en röd linje mellan de olika spelen, men vissa sticker ut och är mycket roligare än andra, varför är det så?

Lucky Anlger håller kvar dig via sin charm

Jo det är för att de riktigt bra spelen har en charm som håller kvar spelaren, det är inte bara att man kan vinna som håller kvar en spelare, det är även de roliga elementen inom spelet de som lyfts fram med roliga animationer eller välgjorda animationer och musik som gör att spelet känns så mycket mer än bara ett par rader med siffror och symboler som snurrar.